Dzisiaj serdeczne Was zapraszam na przygotowanie zdrowej wersji raffaello. Kilka prostych składników i pyszna przekąska gotowa. Ja zrobiłam razy 4 i zabrałam na wyprawę rowerową jako zdrową i bardzo sytą przekąskę 😉

raffaello fit
raffaello z kaszy jaglanej

Składniki (ok. 20 sztuk małych kuleczek):

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 250 ml mleka kokosowego kupnego lub domowego
  • 1 opakowanie daktyli najlepiej świeżych lub 2 łyżeczki ksylitolu/miodu
  • laska wanilii
  • 50 g mielonych migdałów
  • 20 całych migdałów
  • wiórki kokosowe

Przygotowanie: 

Migdały zalać wrzątkiem, odstawić na 20 minut, a następnie obrać ze skórki. Kaszę wsypać do garnka, prażyć, cały czas mieszając ok. 5 minut lub do momentu, aż zacznie przyjemnie pachnieć. Następnie przesypać na sitko, sparzyć wrzątkiem i ponownie przełożyć do garnka. Zalać mlekiem, zagotować, zmniejszyć ogień do minimum, dodać daktyle lub ksylitol, rozkrojoną wzdłuż laskę wanilii. Gotować pod przykryciem do miękkości. Zestawić z ognia, wyjąć wanilię, wyskrobać ze środka ziarenka, dodać mielone migdały, dokładnie wymieszać. Powinna powstać dość gęsta, kleista papka. Można ją opcjonalnie doprawić skórką cytrynową, jeśli ktoś lubi. Można też mocniej dosłodzić ksylitolem lub miodem. Przygotować miskę z wodą do zwilżania dłoni. Z kaszy formować zwilżonymi dłońmi kulki wielkości orzecha włoskiego. Do środka wkładać po jednym migdale. Obtaczać w wiórkach.

Przepis zaczerpnięty ze strony http://lawendowydom.com.pl

raffaello fit
raffaello z kaszy jaglanej

Smacznego!

Zobacz też, inne zdrowe słodkie przepisy:

Ciasto z kaszy gryczanej z jagodami

Trufle z ciecierzycy

 

Related Post

Iwona Królikowska

Witaj w moim świecie!
Kreatywnie w życiu… takie moje małe motto.
Zasiądź wygodnie i rozkoszuj się ze mną pomysłami.
Fajnie, że jesteś <3

Close