Pancakes w trochę innym wydaniu, w sam raz na weekendowe śniadanie. Wszyscy je uwielbiamy z syropem klonowym, bitą śmietaną, sosem owocowym, polane jogurtem z owocami… mniam 🙂

pancakes fit

Składniki (na około 8 małych placuszków):

  • 2 jajka
  • pół szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej/gryczanej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka miodu/ksylitolu/innego słodzika
  • łyżeczka cynamonu

Przygotowanie:

Płatki owsiane zalej przegotowaną, wrzącą wodą do poziomu płatków. Muszą one wchłonąć płyn, dlatego odstaw je na około 10 minut. W tym czasie oddziel żółtka od białek. Białka ubij ze szczyptą soli i łyżeczką zimnej wody. Następnie zmiksuj lub wymieszaj łyżką rozmiękłe płatki owsiane z żółtkami, mąką, proszkiem do pieczenia, miodem i cynamonem. Dodaj białka i delikatnie wymieszaj. Łyżką formuj na rozgrzanej i naoliwionej patelni małe placuszki. Koniecznie smaż je pod przykryciem!

Pomocne wskazówki:

  • jeśli płatki zalałeś zbyt dużą ilością wody, to odsącz je na sitku
  • jeśli lubisz czekoladowe pancakes to do masy dodaj jeszcze łyżkę kakao
  • jeśli lubisz bardziej słodkie to albo dodaj więcej słodkiego do masy lub też polej upieczone pancakes syropem klonowym
  • smaż pod przykryciem wtedy góra się szybciej zetnie i łatwiej będzie Ci je przewrócić.

Mam nadzieję, że spróbujesz i wyjdą Ci równie pyszne jak moje 🙂 Podziel się ze mną informacją, jaki jest Twój sekret na udane pancakes?

Smacznego!

Related Post

Iwona Królikowska

Witaj w moim świecie!
Kreatywnie w życiu… takie moje małe motto.
Zasiądź wygodnie i rozkoszuj się ze mną pomysłami.
Fajnie, że jesteś <3

Close